måndag 22 augusti 2011

Nya kompisar - Huddinge Botkyrka trädgårdssällskap

Nu har jag haft första träffen med mina nya kompisar i Huddinge-Botkyrka trädgårdssällskap. Träffen skedde hemma hos Asta och Sven-Eric i Grödinge.

Röd solhatt, Rudbekia, Echinacea purpurea.

I deras trädgård blev jag påmind om att jag vill ha Rudbekia i min egen rabatt.

Rosenskära, Cosmos bipinnatus
Precis som jag väntat mig var på träffen,
...många kvinnor som ...
alla är minst 10 år äldre än jag och ...
besitter betydligt mer trädgårdskunskap än vad jag gör.

Strålande samling människor alltså för en vetgirig nybörjare.

Asta och Sven-Erics hus är beläget i mitten av en rullstensås.


Två växthus, med bland annat tomater, pelargoner, gurkor och jordgubbar.

Pelargon, Pelargonium ×hortorum


Klematis, Clematis, Ranunkelväxter
Förutom blommor och andra växter fanns där väldigt mycket sten i trädgården.

1 kommentar:

  1. Hej och tack för att du frågade om min kamera så att jag hittade din blogg. Åker in på min blogglista omedelbums. Det är en Canon D40 och objektivet som fotade humlan är en Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1.
    Och du, jag tillhör också Huddinge-Botkyrka trädgårdsförening. Har tänkt gå på trädgårdsträff men aldrig fått tummen ur. Vi kanske springer på varandra nästa gång.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera