tisdag 19 maj 2015

Saker jag inte visste finns

Jag har ett ful-hörn i trädgården. Där hamnar allt som blivit fel eller som jag inte vet vad jag ska göra med. Där hamnade tulpanlökarna som inte var vad påsen lovade för ett år sedan. I höst gräver jag ner fler lökar av dessa eftersom de ynglat av sig och kommit upp igen i rabatten där de inte ska stå. 

Men så dyker det alltid upp saker jag inte visste fanns i trädgården också. Den här till exempel som plötsligt står och lyser framför komposten. Det kan väl inte vara medvetet. Jag har väl inte planterat bara en?


Och den här, som jag haft den bra idén att spara växtetiketten till och således vet att det är en porslinsanemon. Den hade troligtvis rykt tidigt i våras om inte lappen satt där. Nu har jag googlat och vet att det kommer att bli en vacker, näpen liten sak så småningom. 


Blir den fin och stark får den nog flytta från ful-rabatten till en annan finare plats i höst.


Och så den här rackaren, som det finns minst tio av i en rabatt. Helt planerat, men vad är det för tulpan??? Nåja, det lär tiden utvisa.

(När jag startade den här bloggen gjorde jag det just för att hålla ordning på vad jag planterat, men jag vet nu att det slarvats en del med anteckningarna...)

1 kommentar:

  1. Åhhh - PorslinsAnemon - namnet säger allt om denna vackra växt . Transparant som porslin kan vara - vackert som bara en Anemon är. Plantera den på den bästa platsen . Halvskuggigt i lite roddojord. Njut ? Mvh Maj-Britt - pellistipsaren ,

    SvaraRadera