måndag 21 april 2014

Pallkrageodling - utökning

Jisses vilken påskhelg det blev. Solen strålade i kapp med mina bleka armar. Nu bränner det lite på näsan. Jag hoppas jag inte låtit mig charmats för mycket av vädret. Nu har nämligen potatisen åkt i jorden. Ny jord har det också blivit till smultronplantorna. Nu får kylan således hålla sig borta. Fast i upphöjda bäddar går det nog bra ändå.

Jag har börjat fatta nu. Jag är helt fast. Den som en gång funnit tjusningen i att gräva kommer aldrig att få nog. Idag har jag utökat pallkrageodlingarna med en ny plats.


Rädisor, sallat, små morötter och spenat i jorden idag.


Jag vänder på allt gräs som ska ligga under den nya odlingen, detta för att vare sig gräs eller ogräs ska hitta in.


Sen lägger jag markduk i kanterna. Sen fyller jag på med jord. Och i den här har jag satt potatis. I den lilla, nedanför växer det smultron. Runt lådorna lägger jag täckbark. Där bakom, uppe på kullen står stora sonens pallkrage, i år ska han ha solrosor i den.

 

Här är mina andra pallkrageodlingar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar