söndag 6 november 2011

Dimmig helg i Småland

Vi packar in oss i bilen och kör milen till det vackra, varma Småland. Där bor makens familj. Hela helgen är höstigt dimmig, precis så som en allhelgonahelg ska vara.

Ett träd på kyrkogården får mig att fundera på vilket vi ska välja till tomten.

Tujor på trådsmala stammar är snyggt, tycker maken. Själv tycker jag att de ser frusna ut.

Familjegraven blir ombonad och ljussatt.

Misterhults kyrka 1719

Sen bär det av på födelsedagskalas. Födelsedagsbarnet får lyxigt hemodlat på burk, av familjens det-närmaste-bönder-man-kan-komma-par.

På hemvägen gör vi en snabbvisit hos morbrorn och mostern. Och jag får frön av den fantastiskt lila vallmon jag minns sen sist.

1 kommentar:

  1. Jag håller med om att helgens väder, var ett perfekt allahelgonahelgväder - inte så värst kallt och de stunder solen försökte sig fram, var det ett magiskt dis..... vackert! MEN... det är allt gott med värme med :)

    Trevligt med resa och miljöombyte och hälsa på släkten är alltid roligt.

    Ha en bra vecka :)

    SvaraRadera