söndag 19 augusti 2012

Efter regn...

Tanken var att jag skulle vara ute och gräva en ny rabatt ikväll. Men jag blev hindrad av ett skyfall. Jorden är genomblöt och tung, så grävandet får vänta.
Vit solhatt, Echinacea purpurea Alba
Efter regn kommer, som bekant, solsken. 

Och i fredags besökte jag en plats i fullt solsken!
Maria och Peter tog emot mig i Lövparken. Jag var där på jobb. Men hann ta några bilder till bloggen. En otrolig plats med massor anledningar att stanna upp och känna pulsen sjunka. 




Rosenskära, Cosmos bipinnatus

Röd Solhatt, Echinacea purpurea

Klematis

2 kommentarer:

  1. Det ser väldigt mysigt ut där!! Då kan ju jobb bli ett riktigt nöje!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar jobb-miljö!

    Här har grävandet också gått i stå pga regn. Men, det lär inte springa ifrån mig på något sätt ;)

    SvaraRadera