måndag 30 maj 2011

Magnolian- bröllopspresent levererad

I förra veckan fick vi en bröllopspresent levererad. Nu ska Magnolian, X Soulangeana, ned i jorden. Tanken var att den ska stå på framsidan av huset, på vår lilla plätt till höger om entrén. Men då jag läste på, igen, om Magnolian och dess växtplats, fick jag tänka om.

Vanligtvis växer Magnolina i gles lövskog. Hos mig kommer den få stå bland tallarna. Bredvid komposten (vid den lilla stenhögen på bilden) ska Magnolian planteras. Löv får jag tigga hos mamma och pappa till hösten, och mulla ned i jorden.


Jorden ska vara lucker, väldränerad och näringsrik. Rhododendronjord, mull och trädgårdskompost är bra att blanda upp den befintliga jorden med. Jag får väl tigga även lite färdigbrunnen trädgårdskompost av mina föräldrar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar