fredag 7 december 2012

Blooming Friday - Min drömträdgård

Det är svårt med drömmar. Åtminstone mina. De ändras ju hela tiden. Inte minst då det kommer till min trädgård.

Ibland vill jag ha det stramt  och mest grönt. Så som hos Stephen och Lucy Marr i Auckland, eller som hos Annie Novak i Brooklyn, men då kanske mest för den fantastiska utsiktens skull. Och tanken på att det går att ha trädgård även i den största staden.

Eller alldeles underbart bohemiskt så som hos Albert Maysles och Gilian Walker. Tänkt att slå sig ner där på en stol då ledigheten är här!

Jag kan också tänka mig det som ett pussel.

Där en bit är trädet som står i Nina Pohl trädgård i Berlin.
En annan är de runda betongplattorna i grusgången som hos Tulia Wilson och Neha Belton. Eller poolen i Auckland, fast jag egentligen inte ens gillar poolar. Eller en egen damm.

Men det är kanske just detta som är meningen med drömmarna. Att de ska ändras och förbli just drömmar. Och det är det som är det fina med trädgårdsintresset. 

De ettåriga växterna gör att man kan plantera stramt ett år för att byta ut det mot vilt och boehmiskt nästa. Snart dimper frökatalogerna ner. Då blir det nya drömmar!

Fler som drömmer hittar du här.

9 kommentarer:

  1. Det är tur skoj med drömmar i trädgården och det är tur att de kan förändras:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Härligt att man får drömma och fundera!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Wow - vilka fantastiska hem du länkar till. Tack för den inspirationen :)

    Ha en toppenhelg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  4. Häftigt ! Vilken massa inspiration. Jag blev helt betuttad i Albert och Gillians hem. Till och med katten passar in i stilen, hi hi. Ser smått galen ut ;-) Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  5. Ha, ha, ha. Åtminstone skulle jag vilja se ut som de där första människorna i de första länkarna när jag grejar i trädgården. Festblåsa på, då ser liksom resten mer okej ut också. Skönt med drömmar! Fin helg! :-)

    SvaraRadera
  6. Härligt med drömmar man kan ju ändra sig.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Vad vore livet utan drömmar :-)
    Ha en härlig 2:a advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Jaa, det är ju det som är grejen. Att man förändrar, drömmer, byter ut, drömmer mera, testar, gör om, drömmer vidare och har förbaskat kul under tiden :o

    Kram

    SvaraRadera
  9. visst är det så. Trädgården är i ständig förändring. Vissa saker blir inte som man tänk andra blir bättre. En buske dör ut en annan flyttar in och så fortsätter det...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera