tisdag 25 september 2012

Fröer bortskänkes

 Jag har massor av tagetesfröer, är det någon som vill ha? 


Det är den här ståtliga donnan som har producerat bebisar i massor. Fröna är inköpta våren 2012 från Impecta fröhandel. Sorten har trivts förträffligt i en av mina odlingslådor tillsammans med morötter och sallat. Den är fortfarande hög (ca 40 cm) och kraftig. Fröna ska förodlas i 5-10 dagar och planteras ut så fort frostrisken är över. De trivs bäst i fullt solsken.

Tagetes, Tagetes erecta, Vanilla, Impecta fröhandel


Maila mig om du vill ha (annabomansmail@gmail.com) Jag har massor som redan torkat och mer finns att hämta där ute!

4 kommentarer:

  1. Den såg fin ut den.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Åh så generöst utav dig att dela ut tagetesfrö!

    SvaraRadera
  3. Jag mailar strax, vill hemskt gärna ha! Gillar färgen jättemycket!
    Agneta kram

    SvaraRadera